سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت شرکت و برند قالیبافی

برای ثبت شرکت قالیبافی چه باید بکنیم؟ آیا ثبت شرکت قالیبافی نیاز به مجوز دارد؟ ثبت برند قالیبافی چطور، برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

قالی به نوعی فرش گفته می شود که از پشم، ابریشم و یا پنبه پدید می آید این لغت برگرفته از نام شهری در ارمنستان می باشد که ابتدا افراد چادرنشین زیراندازهایی را با توجه به آب و هوا درست می کردند که بعدها به عنوان فرش از آن نامبرده شد. هنرهای قالیبافی شامل طراحی، نقاشی، صنایع دستی و غیره... می باشد. حال کمی به تاریخچه قالیبافی می پردازیم تا اطلاعتان در این زمینه افزایش یابد محققان راجعه به تاریخ پیدایش فرش اطلاعات کافی را نیافتند ولی به این نتیجه رسیده اند که هنرهای گوناگونی مانند گلیم بافی، جاجیم بافی و غیره منجر به پیدایش قالی بافی شده است. فرش های اولیه از طرح های بسیار ساده ای که در ذهن خطور می کند به وجود آمده اند بسیاری از این پژوهشگران معتقداند که قالیبافی ابتدا در مصر به وجود آمده است و اولین فرش دستبافتی به نام فرش پازیریک در سال 1949 یافته شده است اما برخی دیگر مخالف این موضوع هستند و می گویند که اولین فرش در سواحل رود نیل یافته شده است بنابراین سرچشمه ی اولیه برای قالیبافی ایران است.

 

شاید برای افراد سوال پیش آید که آیا الان قالیبافی سود دارد یا خیر؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم می توانیم بگوییم که اگر سرمایه اولیه شما 8 میلیون تومان باشد می توانید این کار را از خانه شروع نمایید حال اگر همین درآمد اولیه را نیز نداشته باشید می توانید در مراکز مربوطه دوره های قالیبافی را به مدت سه ماه بطور رایگان بگذرانید و پس از اتمام دوره های آموزشی با مراجعه به وزارت صنعت و معدن وام دریافت نمایید و کسب و کار خود را شروع کنید. زمانی که با این پول قالی را به پایان رساندید در انتها می توانید با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانید حال با استفاده از این پول به دست آمده شما می توانید یک کارگاه برای خود به راه اندازید. وزارت صنعت و معدن و سازمان های دیگر نمایشگاهی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید قالی خود را در آن جا به فروش رسانید.


پس از گذر زمان فرش های ایرانی به دلیل طرح، جنس و رنگ و هنر بافندگی که افراد بر روی قالی نمایان کرده اند مورد توجه مردم قرار گرفته است و باعث مشهوریت در این زمینه شده است بنابراین افراد برای شروع حرفه ای کسب و کار خود در این زمینه ابتدا باید شرکت خود را ثبت نماید تا بتواند بصورت قانونی به کار خود ادامه دهد و از مزایای آن بهره برد در ادامه به مدارک و چگونگی ثبت این نوع شرکت می پردازیم بنابراین تا انتها مقاله با ما همراه باشید.


مدارکی که برای ثبت شرکت قالیبافی لازم است به شرح زیر می باشد:

-کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه
-چهار قطعه عکس 4*3
-کپی مدارک برای نشان دادن صاحب زمین بودن و عدم مانع برای شروع فعالیت
-ارائه قراردادی که بین صاحب کارگاه و بافنده بسته شده است.
-ارائه کپی آگهی ثبت شرکت، اساسنامه و آخرین مصوبه هیئت مدیره
-صاحب کارگاه باید فرم تعهدنامه کارگاه را تکمیل نماید.
-برای احداث کارگاه باید طرح توجیهی ارائه دهند.
-ارائه مدارک برای نشان دادن سوابق کافی و داشتن مهارت در این زمینه
-ارائه تعهد برای داشتن توانایی مالی برای اخذ تسهیلات مالی از سیستم بانکی و اجرای طرح

متقاضیان برای ثبت شرکت خود ابتدا باید نوع فعالیت خود را تعیین نمایند و شرکت خود را بصورت شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند حال چگونگی ثبت و مدارک را مورد بررسی قرار می دهیم:
ثبت شرکت قالیبافی در قالب سهامی خاص: شرکت سهامی خاص نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه مورد نظر به سهام تبدیل شده و مسئولیت صاحبان به مبلغ سهام بستگی دارد و برای نام این شرکت باید سهامی خاص ذکر شود. مدت زمانی که برای ثبت اینگونه شرکت بطول می انجامد حداقل 20 روز کاری می باشد.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت قالیبافی در قالب سهامی خاص:

 


-حداقل از سه عضوء و دو بازرس تشکیل می باشد.
-حداقل سرمایه یک میلیون ریال است.
-حداقل 35 درصد از سرمایه نقدا پرداخت شود.
مدارک ثبت شرکت قالیبافی سهامی خاص:
-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی افرادی که در شرکت فعالیت می کنند.
-گواهی عدم سوء پیشینه
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-زمانی که توسط موکل مراحل انجام شود نیاز به وکالتنامه است.
-در صورت مجوزی بودن عنوان، اخذ مجوز ضروری است.

 

ثبت شرکت قالیبافی در قالب مسئولیت محدود:

 

نوعی شرکت است که مسئولیت سهامداران در مورد بدهی های شرکت، محدود به مبلغ سرمایه گذاری در شرکت می باشد.
شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
-حداقل از دو عضو تشکیل شود.
-حداقل سرمایه یک میلیون ریال است.
-کل سرمایه باید پرداخت شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت قالیبافی با مسئولیت محدود:
-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی افرادی که در شرکت فعالیت می کنند.
-گواهی عدم سوء پیشینه
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

 

برای ثبت برند و ثبت شرکت قالی بافی باید مراحل زیر را طی نماییم:

 


ابتدا بصورت اینترنتی فرم ثبت برند تجاری مربوطه را تکمیل نموده و پس از تایید باید کلیه ی مدارک نامبرده را به اداره مربوطه تحویل دهید. زمانی که کارشناسان مدارک را تایید نمودند باید نام شرکت را انتخاب نموده و حداقل 5 نام را به الویت ارائه دهید تا مراحل بصورت قانونی انجام گیرد و در روزنامه تاسیس ثبت شود. اگر می خواهید این مراحل از کارتان در زمان کمتری صورت گیرد و یا زمانی کافی برای پیگیری مراحل ثبتی شرکت خود را ندارید می توانید تمامی امور ثبتی خود را به تهران ثبت سپرده تا در کمترین زمان شرکتتان به ثبت رسد. شرکت تهران به همراه کادری مجرب آماده ارائه خدمات برای شما متقاضیان می باشد.